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ppsspp
Windows/Mac/Linux/iOS/Android/BlackBerry上で、PlayStationPortable向けゲームソフトを実行できるWindows/Mac/Linux/iOS/Android/BlackBerry向けPlayStationPortableエミュレータ「PPSSPP Git (2014/03/29)」がリリースされました。


【更新内容】

PPSSPP Git Changelog:
* 2x alpha: Safer change than the last attempt. Still fixes P2. I think this can be simplified, anyway.
* Revert "Rethink 2x src alpha->color doubling. Fixes #3379."
This reverts commit 47efded29fbde6e5cee23ad413b1da6e7566a7c0.
* Rethink 2x src alpha->color doubling. Fixes #3379.
* Merge pull request #5754 from unknownbrackets/eclipse
Add CDT configuration to Eclipse project
* Add CDT configuration to Eclipse project.
No longer need to add spaces in random places. Was so annoying.
Note: you need to set the NDK path under Window -> Preferences -> Android
-> NDK. This will not copy assets though, I don't think (maybe we can add
a make rule instead?)
* Merge branch 'gpu-minor' of github.com:unknownbrackets/ppsspp into unknownbrackets-gpu-minor
Conflicts:
GPU/GLES/VertexDecoder.cpp
* vertexjit: Oops, don't use NEON when not supported.
* Clamp morph colors in non-vertexjit.
Not sure if any platforms use this...
* Non-jit vertex decoder, morph: Clamp colors to 0-255.
* Merge pull request #5748 from unknownbrackets/armjit-minor
armjit: Allow R1 in regalloc, use LR as temp
* armjit: Allow R1 in regalloc, use LR as temp.
LR should be safe, although it may make stack traces not work within jit,
they don't really tend to work anyway.
* Merge pull request #5753 from unknownbrackets/vertexjit
Fix some color morph issues
* armjit: Use prefixes on vscl's T arg.
Makes it pass one more thing in the prefixes test, but not sure exactly
how it operates. Better to have it the same as x86 and int anyway.
* vertexjit: Fix dumb mistakes in NEON color morphs.
* vertexjit: Fix Jit_WriteMorphColor() on ARM.
It was totally wrong.
* vertexjit: Fix some stupid mistakes in x86 morph.
Good to have somewhere to test it properly.
* Merge pull request #5751 from raven02/patch-39
Fix crash and wrong mp3 playback in Downstream Panic ULUS10322
* Change it to ctx->bufferWrite %= ctx->mp3BufSize;
* Fix crash and wrong mp3 playback in Downstream Panic ULUS10322
* Merge pull request #5743 from tjhayasaka/v0.9.8-sdl-joystick
fix "unknown SDL joystick axes mapped to 'pad.X Axis-'" bug.

【Official】
PPSSPP: PSP emulator for Android, iOS, Windows, Linux, MacOSX, Blackberry, Symbian
【Download】
PPSSPP Downloads
【Download(Git)】
PPSSPP Git (2014/03/29) - EmuCR
【PSP-ROM起動方法】
1.「PPSSPP」で、PlayStationPortable向けゲームソフトを起動するには、下記のものが必要になります。
  • PPSSPP
  • PlayStationPortable向けゲームソフトのバックアップイメージ

2.「PPSSPP」をダウンロードしましょう。

3.ダウンロードしたファイルを解凍しましょう。

4.「PPSSPPWindows64.exe」を起動しましょう。
※バージョンなどによってファイル名が異なります。
WS000000

5.【Load...】をクリックしましょう。
WS000001

6.ファイルリストより、PlayStationPortable向けゲームソフトのバックアップイメージを選択しましょう。
WS000002

7.PC上で、PlayStationPortable向けゲームソフトを起動できます。
WS000003
WS000004

【コントロール設定方法】
1.「PPSSPP」でコントロール設定を行うには、下記のものが必要になります。
  • PPSSPP

2.「PPSSPPWindows64.exe」を起動しましょう。
※バージョンなどによってファイル名が異なります。
WS000005

3.【Game Settings】をクリックしましょう。
WS000006

4.【Controls】をクリックしましょう。
WS000007

5.【Control Mapping】をクリックしましょう。
WS000008

6.キーボードのキーを自由に割り当てることができます。
WS000009

【ステートセーブ・ステートロード方法】
1.「PPSSPP」で、ステートセーブ・ステートロードするには、下記のものが必要になります。
  • PPSSPP
  • PlayStationPortable向けゲームソフトのバックアップイメージ

2.ゲーム中の任意のタイミングで、メニューを開きましょう。
※デフォルトでは【BackSpace】を押すことでメニューを開くことができます。
WS000012

3.メニューより、【Save State】をクリックしましょう。
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4.【State saved】と表示されればステートセーブ完了です。
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5.メニューより【Load State】をクリックすることで、ステートロードできます。
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